Listen to your heart

Igår var första gången jag såg honom på ett halvår. Hans söta ögon, hans smala kropp, nyckelbenen som syntes så väl. Min första kärlek.
Han ignorerade mig till en början, men när alkoholen började verka i ungdomarnas små kroppar blev stämningen annorlunda. Vi satt vid samma bord, utan att säga ett ord till varandra, när han plötsligt kollade in i mina ögon. Blicken var djup. Jag frågade vad det var, men fick inget svar. Bara samma intensiva blick, rakt i mina ögon. Han började le och gick sedan där ifrån.
Flickan som tog min plats i hans smsinkorg månaden efter mig var också där. Hon hade blivit speciellt inbjuden av just honom, vilket resulterade lite förhoppningar för henne. När jag sedan såg dessa två ligga i samma säng och prata, pojken halvt deckad, flickan klarnykter, brast det. Tårarna rann som aldrig förr.
Jag trodde att jag kommit över honom, jag trodde att jag aldrig mer skulle fälla en tår för honom, jag trodde att det runnit ut i sanden med tiden som gått, det var ju snart ett år sedan. Allt detta var det jag trodde - ända tills igår.
Jag grät mig till söms den natten.
När jag sedan hörde det där facebookmeddelandet, det där meddelandet jag väntat på i snart ett år, rös jag till. Hans namn stod där, han skrev hej. Fällde en tår igen innan jag svarade.
Ikväll åker jag hem till den här pojken för att kolla på en film, jag åker samma väg som jag gjorde för ett år sedan, jag möter honom på samma busshållplats som jag gjorde för ett år sedan, jag lägger mig i samma säng som jag gjorde för ett år sedan. Egentligen vet jag inte varför jag gör det här, pojken har krossat alldeles för många hjärtan under sin tid. Men om jag inte tar den här chansen kommer jag ångra mig för all framtid.
******* - varför gör du så här mot mig...

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Att se sin kärlek på nytt är inte lätt. Det är så mycket känslor som kommer upp till ytan. Jag själv vill helst av allt gå fram och kramar honom, men jag vågar inte. Och det är heller inte det jag väl. Därför passerade vi bara varandra, den gången då våra ögon möttes...



Jag hoppas verkligen att det gick bra för dig. <3



Kram

2011-01-18 @ 16:41:21
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0