Såklart

Vad hade jag förväntat mig? Klart det inte skulle vara du och jag idag. Det var meningen att det skulle sluta så och ödet ställde in det i sista sekund. Jag visste nog det innerst inne hela tiden, bara ovillig att erkänna det för mig själv. Du sa, vi får ses i veckan istället - som vanligt när det passar dig.
Jag tänker inte träffa dig i veckan. Jag tänker ta steget och sudda bort dig som om du aldrig ens blivit till. Jag ska göra det med stil och hur svårt det än är, så ska inga tårar fällas för dig igen. Jag ska gå vidare, lyckas hitta någon som är bättre än dig, hur svårt det än kommer att bli. Livet är hårt och ibland måste man ta beslut som antagligen kommer att svida för stunden men göra så mycket nytta i längden...
Du kommer aldrig nånsin få reda på alla dessa texter, alla drömmar, alla tårar, all tankemöda. Du kommer aldrig få reda på hur du med året lyckats bryta ner mig bit för bit. Det är under min värdighet.
Så *******, nu händer det - jag tar steget. Att säga nej istället för ja... nu händer det.
Goodbye my almost lover, goodbye my hopeless dream. I'm trying not to think about you, can't you just let me be? So long, my luckless romance. My back is turned on you. I should've known you'd bring me heartache, almost lovers always do...

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Jag förundras varje gång jag läser dina inlägg. Det kunde ha varit jag. Det kunde ha varit mina ord. Och jag vet så tydligt hur det känns. Det gör så ont, samtidigt är lyckan så total. Så kändes det i alla fall för mig...



Jag hoppas att du lyckas ta dig ur hans grepp. Det kommer andra, man får försöka tänka så. Jag tvivlar inte på att du behöver söka länge. Var bara dig själv, så kommer kärleken till dig utan problem.



All lycka.

Kram

2011-02-15 @ 09:48:03
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0