Dag 01 – Om mig

Jag känner på mig att det här kommer att bli alldeles för långt...
Hur som helst. Om mig? Min livssituation vet väl ingen om bättre än mig. Det är sällan jag får sammanfatta det hela i en text, men jag ska försöka så gott jag kan.
Jag är en väldigt känslig människa, överanalyserar alltid allting. Tar allt personligt, även fast personen bara skämtar.
Ända från att jag föddes tills att jag gick i femman-sexan har jag varit "tjejen i bakgrunden vars röst man aldrig hört" - det är sant. Jag var tjejen med glasögon som inte sminkade sig och aldrig använde BH, lät mamma köpa alla mina kläder och lyssnade inte på vad andra sa om mig. Egentligen kan jag inte säga hur mina tankebanor gick då, hela den tiden har blivit till en enda stor minneslucka. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde på helgerna medan alla andra gick på discon, jag kommer inte ihåg hur jag tänkte. Allt jag kommer ihåg var att jag skulle byta skola till sexan, och med det förändras.
Sommarlovet till sexan färgade jag håret mörkt, jag skaffade linser, jag började sminka mig, brydde mig mer om kläder och började använda BH. Blygheten satt dock kvar.
Vem hade kunnat tro att just den här tjejen skulle klassas som skolans snyggaste bara ett par år senare? Tjejen som inte missar en enda fest med ett gigantiskt kontaktnät och killar som lägger till en på facebook från ingenstans? Jag må vara mer populär än vad jag var då, men jag har fortfarande samma osäkerhet kvar. Mitt självförtroende ligger på 0. Dock försöker jag bearbeta detta för varje dag som går, det är till exempel stor skillnad för ett halvår sedan jämfört vad det är nu. Det är alltså på bättringsvägen.
Bitchighet är det värsta jag vet, jag klarar inte av att vara bitchig. Sånt är bara onödigt, det är ingen som vinner på det i slutändan. Det sorgliga är att detta är en del av min vardag. Jag och mina tjejkompisar känner varandra allt för väl och tar varandra för givet, så det är okej att vara bitchig och på dåligt humör dagarna ut. Vill inte peka ut någon här, men detta är nog det jag lider av mest just nu.
Förlåt för att jag råkade skriva en hel bok, jag avrundar här fastän det finns tusen saker till att nämna. Over and out!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Spännande läsning, tack för att du delar med dig.



Kram

2010-12-21 @ 23:27:24
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0